Co za sebou zanechal letošní GamesCom? Čtěte naše dojmy [GC 2014]
Jáchym Flídr
Vedoucí herní rubriky
Letošní GamesCom toho mě osobně moc nenabídl. Povětšinou se jednalo o recyklovaná témata, kdy se staré známé hry ozvaly s novými trailery či s čerstvým gameplayem. Většina munice byla vystřílena o nedávné E3 a tentokrát nemělo už co překvapit. Pokud bych si však přeci jen měl vytipovat pár hřejících zpráv, tak by se jednalo o ohlášení nového dílu série Heroes of Might & Magic, které jsem letitý fanoušek.
Cinematic trailer na Warlords of Draenor mě opět svádí k myšlence oprášit své předplatné k World of Warcraft a hodit za hlavu ždibec svého sociálního života, držte mi palce, ať odolám. Neustálé next-gen remaky PS3 klasik mě zas přemlouvají k zahození cedulky PC Master Race a zakoupení PlayStation 4, sice čistě kvůli zdejším exkluzivkám, ale přesto.
Smíšené pocity ve mně zanechává novinka od BioWare s názvem Shadow Realms, jejíž koncept se mi ve své podstatě zamlouvá, ale bojím se finálního provedení. A následující slova možná někomu zdvihnou obočí – na příběh v Assassin’s Creed: Rogue se těším snad více než na celé Unity.
Michal Pospíchal
Redaktor herní rubriky
Hned z kraje GamesComu mě pozitivně zaskočilo oznámení zbrusu nové záležitosti jménem Grand Ages: Medieval. Jak už název napovídá, v téhle strategii se vydáme do krutých dob středověku, což mi naprosto vyhovuje. Bohužel však šlo o jediný "wow" moment letošní německé výstavy, a to mě mrzí.
Stejně jako E3 2014, také GamesCom byl tentokrát velice slabý a zatímco minulý rok toho překvapivě nabídl více, než americká é-trojka, letos tomu bylo naopak. GamesCom 2014 bych možná označil až jako kritický ročník a nejslabší za posledních 6 let, kdy z něj pravidelně tvoříme v rámci herní redakce speciální zpravodajství.
I to však přináší svá pozitiva. Posledních několik let totiž na herní scéně tak nějak nepsaně platí, že se střídá slabý a našlapaný ročník, a to ať už se bavíme o veletrzích nebo titulech. Chtě nechtě, letos to stojí za starou belu, o to více jsem si však jist, že rok 2015 na herní scéně přinese skutečný požitek.
Michal Klacik
Redaktor herní rubriky
Sledování GamesComu přes internet 700 km od Kolína nad Rýnema a nebo přímo z místa dění v Koelnmesse je obrovský rozdíl. Webové servery sice poskytují přehledný a ucelený výtah ze všeho, co se na akci událo, ale s atmosférou na výstavišti se to nedá srovnávat. Není nad to si zkusit tituly, které ještě dlouho nikdo neuvidí na stáncích, setkat se tváří v tvář s vývojáři známých videoherních společností, podat si s nimi ruce, podiskutovat nad jejich novými hrami a narazit na kolegy z branže a vyměnit si s nimi dojmy z hraní. To jsou zkušenosti a vzpomínky, které člověka jen tak neopustí.
Letošní GamesCom se vydařil díky tomu, že se zde nacházelo k odzkoušení daleko více titulů, které ještě nevyšly, než minulý rok. Samotní vystavovatelé se zdáli být taktéž uvolněnější a více nápomocní. GDC oproti minulému roku bohužel ztratila své tehdejší kouzlo. Zde totiž ubylo zajímavých firem a přednášek. Pár kousků se zde sice našlo, ale loňský rok působil daleko atraktivněji.
A kde jsem tedy strávil nejvíce času? Co mě tak uchvátilo, že jsem se odtamtud nemohl odtrhnout? Z těch desítek stánků nejočekávanějších her následujících let? Indie Mega Booth. Šlo o výstavní prostor, na nějž se složilo okolo dvou desítek nezávislých tvůrců (mezi nimiž se nacházeli třeba i čeští Dreadlocks). Teprve zde jsem ocenil pravou kvalitu GamesComu a celého videoherního průmyslu.
Jan Mareš
Redaktor herní rubriky
Ačkoli by někdo mohl namítnout, že letošní GamesCom nebyl tak našlapaný, jak se čekalo, pro mě to definitivně byl vynikající zážitek. Těžko říct, co mě potěšilo více, jestli možnost popovídat si s hvězdami herního světa (mezi kterými asi nejvíce zářil šéf Gaijinu, Anton Yudintsev), vyzkoušet si očekávané pecky nebo prostě jen být svědkem celé té show. Obzvláště rád jsem za vyzkoušení Oculus Rift DK2 během předváděčky novinek ve War Thunder a také hratelného dema Shadow Realms po konferenci EA, které sice může vypadat zvláštně, ale jsem optimista a zvědav, co z toho nakonec vyleze.
Zmínit je třeba i stánek Wargamingu, který nejen že šlo jen těžko přehlédnout, ale konečně jsem se dostal za zavřenými dveřmi i k lodím - po nemastných a neslaných World of Warplanes se tak opět docela těším na ostrou verzi. Za vidění určitě pak stál i prostor zabraný free to play stálicí, League of Legends, jež nejen patřil k největším, ale také hostil pěknou cosplay soutěž, které se účastnilo velké množství nadšenců. Příjemnou tečku za tím vším pak udělala Wargaming party, kde jsme se s Gamescomem rozloučili za poslechu Justice a kroutění se tanečnic.
Jiří Moos
Obchodní manažer
Letošní návštěva Gamescomu byla pro mě druhá v pořadí a oproti volnějšímu programu minulý rok nás letos čekala hromada schůzek, rozhovorů a zkoušení nových her. Díky tomu nám celých pět dní uteklo jako voda, ani jsme se nestihli pořádně rozkoukat. I když nejsem žádný herní expert a během rozhovorů kolegů jsem se raději držel takticky stranou v roli fotografa, povedlo se mi splnit pár osobních cílů.
Jedním z nich byly další díly fotbalové série FIFA a Pro Evolution Soccer. FIFA 15 jsem si zahrál hned první novinářský den bez dlouhých front a musím říci, že mě gameplay hodně navnadil. EA sahá po kompletně překopaných animacích zpracování míče a luxusně vypadá také zachovávání stop všech dvaadvaceti hráčů na hřišti. Physical-based renderování udělá své a jako dlouholetý fanoušek série FIFA cítím značný pokrok oproti minulému dílu. PES 15 již solidně zaostává a výpovědní hodnotu také měly téměř nulové fronty u konzolí s touto novinkou.
Gamescom je každoroční přehlídka zajímavých kostýmů a přišlo mi, že letos masek opět přibylo, potkávali jsme je doslova na každém kroku. Tuhle si potřásáte rukou s Batmanem, tady se zase můžete vyfotit s přitažlivou letuškou. Obrovské zastoupení měly válečné free-to-play hry WarThunder a World of (doplňte si sami) od Wargamingu. Je vidět, že je tento model mezi hráči populární a u vyvíjejících firem funguje i z ekonomického hlediska.
Obecně na mě opět zapůsobila atmosféra mladé generace, která každým rokem oslavuje zábavu a zhlíží se ve svých oblíbených virtuálních postavách. S návštěvností 335 000 lidí je to jeden obrovský kotel plný lidí, marketingu a hraní.
Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme: |
---|
Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.
Diskuse ke článku Co za sebou zanechal letošní GamesCom? Čtěte naše dojmy [GC 2014]