Google začne blokovat dezinformace proti globálnímu oteplování
Boj proti dezinformacím je hlavní moto většiny technologických společností a výjimkou není ani společnost Google, Ta prohlásila, že bude nově na všech svých platformách blokovat všechny reklamy, které zpochybňují globální oteplování.
Cíl je jednoduchý, snížení jakéhokoliv prostoru pro různé tvůrce konspiračních teorií a popírače vědecky podložených faktů. Google přiznal, že od většího počtu svých reklamních partnerů zaznamenal negativní reakce na to, že jejich reklama se zobrazuje vedle reklam propagující lži a dezinformace nebo popřípadě nechtějí, aby takováto reklama figurovala na konkrétním webu.
Proto Google definoval zákaz pro reklamy, kde se objeví fakta „odporující široké shodě vědců o existenci a příčinách klimatických změn.“ Tyto nová pravidla by měly vejít v platnost již od příštího měsíce. Na platformě YouTube pak tyto pravidla budou platná až od prosince.
Někteří odborníci však namítají, že bude velice těžké, ne-li nemožné, určit striktní hranici mezi neúplnou informací a dezinformací. Jde například o situaci, kdy energetická firma, která využívá fosilní paliva, propaguje zelenou energii. Lidé tak nabývají falešné představy o zeleném zaměření společnosti, i když tím v podstatě podporují její využívání fosilních paliv. Někteří provozovatelé a moderátoři sociálních sítí pak ještě před několika měsíci odmítali zasahovat do těchto záležitostí s odvoláním na svobodu projevu. Odborná veřejnost však díky svému tlaku docílila věrohodnější filtrování dezinformací.