Počet prodaných tabletů klesá, potenciál se skrývá v zařízeních 2v1
Z následujícího grafu od IDC je patrné, že ač se prodej tabletů jako takových propadl o více jak 10 %, tak prodej tabletů s odnímatelnou klávesnicí (2v1) značně vzrostl. Bohužel počet prodaných 2v1 je v porovnání s celkovým počtem tabletů minimální, prodej se i přes to nedokázal udržet v kladných číslech.
Pokud se podíváme na prodej tabletů bez přídavných klávesnic, zjistíme, že se prodej propadl o celých 20 %. Jelikož největší procento prodaných tabletů stále zaujímají tablety s OS Android, je to vlastně i dosti logické. Většina uživatelů vlastní taktéž i telefon s OS Android, a tak nepotřebují další zařízení se stejnými funkcemi. Pokud si již tablet koupí, většinou je používán ke konzumaci obsahu na internetu či přehrávání filmů a k tomu není zapotřebí tak často dané zařízení obměňovat za nové.
Značný podíl na procentu prodaných tabletů má navíc levný tablet od společnosti Amazon, díky kterému si i samotný Amazon ukrojil kousek z podílu těchto nových prodaných zařízení. To jen dokazuje fakt, že běžné tablety nejsou až tak spotřebním zbožím, jak se odhadovalo. Stačí jeden kousek na delší dobu.
Pro důmyslnější účely lidé volí spíše tablety typu 2v1. Do jisté míry jim dokáží nahradit i běžný notebook a bývají tak čím dál tím více používány i jako pracovní nástroj. Například Microsoft Surface PRO vydrží dlouho nabitý a navíc máte stále k dispozici klávesnici. Nebo například iPad PRO, který se v grafu také řadí mezi 2v1, vám nabídne klávesnici, větší pracovní plochu a dotykové pero - je tedy vhodný třeba pro grafiky.
Zde však máme jisté podezření, že je iPad PRO zařazen mezi zařízení 2v1 hlavně z důvodu zamaskování jistého propadu prodeje, či méně očekávané poptávky ze strany klientů.
Časem se dá očekávat, že čím více zařízení 2v1 bude k dispozici (samozřejmě i dle ceny a kvality), tím do jisté míry poklesne prodej samotných notebooků. I to však musíme brát s rezervou, protože i když se bude jednat o dobrý tablet typu 2v1, tak se dá v převážné většině použít jako plnohodnotný notebook právě jen k pracovním účelům. Stále zde tak bude trh s výkonnějšími "herními" notebooky, které tablety asi jen tak nenahradí, a také ultrabooky, které do jisté míry stírají rozdíly mezi tabletem a notebookem. Vše pak bude už jen záležet na preferencích kupujícího.