Proč měl včera Facebook, Instragram, Messenger i WhatsApp šestihodinový výpadek?
V pondělí 4.října došlo ve večerních hodinách k celosvětovému zmatku, kdy se miliardy lidí nemohly připojit ke svým populárním službám Facebook, Instagram, WhatsApp či Messenger. Při připojení se totiž objevila chybová hláška DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN, nebo-li problém s DNS serverem, který jednoduše překládá jednotlivé URL adresy. Výpadek služeb byl globálního charakteru.
Zhruba po šesti hodinách se pak podařilo všechny služby zprovoznit a ty začaly pomalu zase fungovat. Facebook obratem na svém Twitteru uveřejnil omluvu a je si prý vědom toho, že způsobil nejen uživatelům, ale i společnostem, které jsou závislé na Facebooku, velké škody. Svou omluvu připojil i zakladatel a generální ředitel Mark Zuckerberg.
Během výpadku také rapidně klesla hodnota akcií Facebooku, takže přímo Zuckerberg zchudl za jednu noc o několik miliard dolarů. Podle názoru bezpečnostního experta, Briana Krebse, měl být globální výpadek způsoben selháním aktualizace BGP (Border Gateway Protocol) Facebooku. Podle něj mělo jít jen o rutinní aktualizaci.
Jedním z důvodů, proč restartování a oprava systému trvala tak dlouho, byla i skutečnost, že se zaměstnanci nemohli během výpadku dostat do svých e-mailů či k pracovním nástrojům. Zároveň jim byl znemožněn přístup do budovy a kanceláří, protože veškeré dveře se otevírají na čipové karty a jsou také napojeny na celkový systém.