CDR.cz - Vybráno z IT

Steam čísla: 180 nových her týdně, 4 miliony prvně nakupujích za měsíc

Steam 1
Navzdory tomu, že Steam nastavil nový, pečlivější systém kontroly her, jež vstupují na Steam, jejich počet naopak vzrostl – dvojnásobně.

Třebaže celou myšlenkou Steam Greenlight bylo vpustit na Steam více her, ukázalo se, že mezi návalem poctivých titulů se nezřídka objevovaly i polotovary sestavené pouze z nakoupených assetů bez přidané hodnoty a pochybné kvality. Majitel Steamu, Valve, proto rozhodlo, že zpřísní vstupní podmínky a představilo Steam Direct.

S ním vývojáři museli stále platit poplatek sto dolarů (cca 2200 korun), nyní však za každý jednotlivý titul, nikoliv za „licenci“ přidávat cokoliv. Nově byly žádány například i ověřitelné osobní informace a každou hru měl testovat zaměstnanec Valve, aby ověřil, že funguje a neobsahuje nic, co nemá.

Od té doby však Valve dramaticky změnilo svou pozici a oznámilo, že na Steam bude pouštět vše: „Pokud jste hráč, neměli bychom za vás rozhodovat jaký obsah můžete a nemůžete nakupovat. Pokud jste vývojář, neměli bychom rozhodovat, co můžete a nemůžete vytvářet,“ píše se v oficiálním Steam blogu. Dodalo, že to platí pro vše, co není „nezákonné nebo prostý trolling“

Stalo se tak, že na Steamu nyní týdně vyjde sto osmdesát her, to je o více než dvojnásobek než za dob Greenlightu, kdy šlo o sedmdesát. Informace vychází ze slidu prezentace, jenž si připravil Jan-Peter Ewert, přední právník společnosti, na White Nights v Petrohradu. V té samé prezentaci zmiňuje, že v rozmezí od 1. ledna až 30. dubna tohoto roku zaznamenali třináct a půl milionu prvně nakupujících (tedy bezmála čtyři miliony měsíčně).

Zmíněná změna postoje Valve vyvolala značnou vlnu ohlasu ze všech stran. Příznivci změny chválí skutečně otevřený přístup; odkazují přitom mimojiné na nerozhodnost Valve ohledně eroticky orientovaných her, pro které měla platforma nejprve striktní pravidla, jen aby poté odstranila několik již prodávaných her a později je vrátila zpět.

Kritici naopak podotýkají, že tento typ otevřenosti snižuje kromě jiného i kredibilitu služby a otevírá cestu titulům jako Active Shooter – simulátoru střelby na škole, jenž Valve odstranilo jen týden před ohlášením.

Dále nová doktrína otevřenosti paradoxně i značně zamlžuje pravidla pro přijímání her na Steam. Konkrétně vyvolává nejasnost výše zmiňovaná výjimka pro nepřijmutí titulu „prostý trolling“. Tu Steam později charakterizoval při svém rozhodnutí odstranit Active Shooter z obchodu jako „vyvinuto jen pro vzbuzování pohoršení a konfliktu“. V další vlně vyhazování her ze služby však upadl v nemilost i Asset Flip Simulator, satirický protest na přístup Steamu.

Třebaže podle Valve si to nejlepší najde cestu k vrcholu a spotřebitelé dovedou rozhodovat sami, není pochyb o tom, že pokud bude i nadále bez dohledu proudit na Steam sto osmdesát her týdně, obchod jednou zcela zahltí. 

Tagy: 
Zdroje: 

Pavel Vevera

Členem redakce inGamer.cz byl od samotného založení v roce 2012. Původně působil jako multisekční redaktor, přispívající jak články, tak video tvorbou, nakonec se však ustálil na textech. Jako externista od 1. ledna 2014 pokračuje v rámci herní rubriky CDR.cz, kam se redakce i část obsahu inGameru přesunula.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Steam čísla: 180 nových her týdně, 4 miliony prvně nakupujích za měsíc

Žádné komentáře.