Svět Tolkiena pokračuje v Shadow of War. Záběry ze hry přibližují systém Nemesis
Monolith Productions se ke konci roku 2014 zapsalo do paměti hráčů zdařilým kouskem Middle-Earth: Shadow of Mordor. Tento tolkienovský titul se o úspěch zasloužil zejména díky tzv. systému Nemesis, který nebývalým způsobem vdechl smysl existence do jinak bezduchých oponentů.
Každý nepřítel oplýval unikátními dispozicemi, které se drasticky měnily při každém střetu s hráčem. V bitevní vřavě, které hráč ve většině případů naprosto dominoval, mohl kterýkoliv z nepřátelských orků vzít nohy na ramena a prahnout po pomstě. V pozadí hry zlepšoval svoji úroveň, atributy o schopnosti, aby při nadcházejícím střetu měl hráč o něco menší šanci.
Kdykoliv se pak mince otočila, a naopak hráč byl nucen z boje zdrhnout, byl vůdce nepřátelské smečky odměněn a povýšen v řadách Temného pána Saurona. V souladu s příběhem se tak herní svět stal dynamickým a málokdy repetitivním. Není proto divu, že právě na systému Nemesis se vývojáři snaží demonstrovat kvality připravovaného pokračování, Middle-Earth: Shadow of War.
Navázání na úspěšnou mechaniku
Monolith Productions představili hru v rámci včerejší konference Microsoftu během aktuálně probíhající E3 2017. Poprvé jsme tak titul mohli vidět v běhu. Hráč se opět zhostí role Taliona, kterýžto sdílí své tělo s přízrakem Celebrimbora.
Na první pohled nepřináší pokračování výrazné změny, pouze expanduje na své kvality. Soubojový systém byl lehce přepracován, nabídne rozmanitější kombinace útoků, úhybů a schopností – v jádru však bude stále lpět na akčních a svižných soubojích s příměsí QTE mechanik.
Drž si své přátelé blízko, nepřátele ještě blíž
Zatímco v předešlém díle postupovali nepřátelští orkové v řadě Sauronovy armády, tentokrát se podobného armádního systému dočkáme i zpoza spřátelené strany. Hráč za pomoci spektrálních schopností Celebrimbora může ovládnout mysl slaboduchých orků, a naverbovat je tak do své armády.
Orkové by se měli dočkat většího příběhového pozadí a rozdělení do sedmi orkských kmenů. Po naverbování dostane každý svoji specifickou osobnost a příběh, který bude rozvětvován na základě hráčových rozhodnutích.
Budování vztahů v řadách své armády, znalost dovedností a slabin vlastních jednotek by poté měly hrát klíčovou roli v bitvách a obléhání nepřátelských pevností. Stěžejní bitvy budou vyžadovat strategické plánování a rozdělování jednotek na správné posty, včetně určování kapitánů různých šiků.
Middle-Earth: Shadow of War vychází 10. října na PC, Playstation 4 a Xbox One.
Diskuse ke článku Svět Tolkiena pokračuje v Shadow of War. Záběry ze hry přibližují systém Nemesis