Tesla končí s označením autopilota. Svojí reklamou údajně klamala veřejnost
Tesla odebrala ze své nabídky na internetu možnost plné autonomity pro svá vozidla. Podle Muska je lepší, když je produkt stažen z nabídky a znovu představen v momentě, kdy na to společnost bude připravena. Musk v roce 2015 slíbil, že Tesla bude schopna do roku 2017 vyrábět vozy schopné řídit naprosto bez lidí. V roce 2016 pak oznámil, že automobily budou vyráběny s veškerým potřebným hardwarem pro maximální usnadnění dosažení tohoto cíle.
Also available off menu for a week. Was causing too much confusion.
— Elon Musk (@elonmusk) 18. října 2018
Technologický analytik skupiny Enderle, Rob Enderle, prohlásil, že Tesla má spoustu problémů s autonomním řízením. Poukazuje hlavně na skutečnost, že Tesla propaguje funkci autopilota, i když ve skutečnosti jsou automobily Tesla schopny autonomního řízení jen při dodržení přísně specifických podmínek a pouze pod dohledem řidiče.
Proti termínu Autopilot se postavila také německá vláda i Euro-NCAP(European New Car Assessment Program). Ti ho jednoznačně označují za zavádějící a matoucí. Společnost Euro-NCAP spolu se společností Thatcham dotazovala 1 567 majitelů automobilů z Číny, Francie, Německa, Itálie, Španělska, Británie a USA na otázku, zda si mohou v současné době zakoupit plně automatizovaný vůz, přičemž 71 % zúčastněných odpovědělo, že ano.
Zároveň se jeden z deseti řidičů domníval, že během jízdy na autonomní režim, může klidně řidič spát. Tesla však poukazuje na své podmínky, ve kterých stojí, že řidič musí mít během jízdy ruce neustále na volantu a musí být kdykoliv připraven převzít kontrolu. I přes to však společnost ARK-Invest odhaduje, že vývoj a výroba autonomního vozidla by mohla být hotova do konce roku 2019.
Tento měsíc vyšla nová verze softwaru pro automobily Tesla s označením 9.0. Právě tento software postrádá ve své nabídce volbu autopilota. Podle vyjádření Tesly je stále zapotřebí několik týdnů ověřování.
Euro-NCAP navrhuje vytvoření standardizovaných pojmů a přesných definic. Funkce Autopilot je podle ní pouze kombinace adaptivního tempomatu, funkce hlídání jízdního pruhu (line asistent) a dalších již známých funkcí.
Závěrem je nutné konstatovat, že v jistých situacích může jít o klamavá či neúplná tvrzení a sliby vedoucí ke zmatečným pocitům a falešným představám ze strany uživatelů týkající se například bezpečnosti vozu. Každé auto, dokonce i ty s vyspělými funkcemi pro podporu autonomního řízení, vyžaduje pozornost řidiče.