TikTok dotahuje v marketingu Facebook i YouTube, letos je dle analýz předběhne
Zdroj: Shutterstock
Téměř na každé sociální síti jsou dvě skupiny lidí, influenceři, kteří se starají o tvorbu obsahu a konzumenti, kteří tento obsah konzumují. Nicméně i tito influenceři přebíhají mezi sociálními sítěmi podle toho, kde mají možnost získat co největší počet followerů či kde mají možnost vydělat nejvíce peněz.
O to se v rámci jednotlivých sociálních sítí stará speciální tým influencer marketingu. Z pohledu tvůrců obsahu a vynaložených investic směrem k influencer marketingu je prozatím nejvíce využívanou sítí, alespoň v USA, Instagram, ale v patách mu je druhá známá sociální síť – TikTok.
Zdroj: Shutterstock
Pro představu utratil Instagram za tento marketing v letošním roce 2,23 miliardy dolarů a TikTok jen 774,8 milionů dolarů. Nicméně podle odborných analytiků z Insider Intelligence předběhne v blízké budoucnosti dokonce výdaje, které vynaloží na influencer marketing největší sociální sít Facebook nebo portál Youtube.
Instagram třeba v poslední době neustále upravuje svůj algoritmus, který řídí a „zefektivňuje“, jak je obsah jednotlivých tvůrců zobrazován. Někteří tvůrci se však obávají, že vlivem neustálých změn se jejich obsah může velice propadnout. Některé z aktualizací musel dokonce Instagram kvůli záporným ohlasům vrátit.
Každopádně všechny větší sociální sítě se nyní zaměřují na „nano“ influencery, což jsou ti, jež mají cca do 5 000 odběratelů. Podle analytiků vzrostou výdaje na „nano“ influencery o 220,5 %, kdežto výdaje na „mega“ influencery by měly vzrůst jen o 8 %. Z toho vyplývá, že nadcházející změny v sociálních sítích nejvíce ohrozí mega influencery, kteří mají dosah v řádech milionů odběratelů.
Diskuse ke článku TikTok dotahuje v marketingu Facebook i YouTube, letos je dle analýz předběhne