CDR.cz - Vybráno z IT

Valve vyvrací pochybnosti, spouští svůj Valve Linux blog

Valve Linux Blog
Ve Valve si zřejmě řekli, že už těch fám a spekulací ohledně vývoje Steam klienta a vůbec celé herní šarády pod operačním systémem Linux bylo dost, a tak spustili oficiální blog "by Linux team", na kterém hodlají napřímo informovat veřejnost o aktuálním stavu vývoje.

Hry a jejich postupný rozvoj pod operačním systémem Linux bylo a stále je věčné téma příznivců i odpůrců tohoto systému. Posledních několik let bylo toto téma úzce spojováno právě se společností Valve, z jejichž dílny vyšly velmi zdařilé herní kousky. Opravdu několik let různé servery mlžily a vařily neoficiální informace o tom, že se již několikrát zmíněný Valve pouští do vývoje her pro Linux. Dá se říci, že až v posledních měsících se na internetu začaly konečně objevovat informace obsahující konkrétnější rysy a podrobnosti. Server Phoronix, který je znám jako spíše takový bulvárnější tuxík, uveřejnil na konci dubna reportáž s průkaznými fotografiemi přímo z vývojářského střediska Valve. Ostatně článek na toto téma jste si mohli přečíst také na našem webu, viz "Valve je již velmi blízko uvedení Steam klienta pro Linux (průkazné fotografie)".

Dá se konstatovat, že reportáž přinesla velmi zajímavé informace, které se na základě prvního příspěvku na oficiálním blogu Linux Valve potvrzují. Vývojáři skutečně testují migraci Steam klienta na linuxové distribuci Ubuntu a jako herní základ zvolili hru Left 4 Dead 2.

Ptáte se, proč jen a právě Ubuntu? Valve vysvětluje toto rozhodnutí tím, že v rámci uceleného vývoje, při kterém se dost experimentuje, je jednotná distribuce základním kamenem. Za vybrání právě Ubuntu větve stojí také její široké rozšíření, popularita a uznání vývojářské komunity. Samozřejmě hned v následující větě je doplněno, že Ubuntu nebude jedinou kompatibilní distribucí. Do budoucna se počítá s rozšířením podpory i na další populární distribuce – Steam by neměl zůstat výsadou jen Ubuntu.

A co se aktuálně řeší? Portování Left 4 Dead 2 se setkalo s úspěchem, na pořadníku dne je nyní vypracovat Steam klienta do takové podoby, aby nabízel plnohodnotně všechny funkce, jako jeho "okenní" starší bratříček. U Left 4 Dead 2 se ještě řeší optimalizování na vyšší snímkovací frekvenci s OpenGL a samozřejmě se snažit naportovat i další Valve tituly.

Co dodat závěrem? Nových informací aktuálně více uvolněno nebylo. Spuštění oficiálního blogu však osobně považuji za velmi přínosné, ať už z hlediska pravdivosti informací, tak i doufejme rychlosti, s jakou se budou dostávat přímo od vývojářů směrem k nám. V závěru prvního blogového příspěvku Valve také slibuje, že první interní betaverze je velmi blízkou budoucností. Právě nový Valve blog by se měl stát veřejným komunikačním nástrojem pro celé společenství vývojářů her, prostorem pro předávání nápadů, inspirací, připomínek - zkrátka všech přínosných námětů.

Jiří Molnár

Pracoval zde pět let jako šéfredaktor serverů CDR.cz, DIIT.cz a PCPoradenstvi.cz. Aktivně se podílel na tvorbě obsahu všech tří webů, primární rolí však bylo řízení redakčního týmu a prosazování marketingové strategie. Dnes pracuje jako IT konzultant a frontend vývojář na volné noze.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Valve vyvrací pochybnosti, spouští svůj Valve Linux blog

Pátek, 20 Červenec 2012 - 11:31 | cz3dtc | Nějak neni vidět v panelu že je hra spuštěna , to...

Zobrazit diskusi