Windows 8 bude zobrazovat reklamu a usnadní správu fotografií
Microsoft v posledních dnech hýří aktivitou a na povrch vyplouvá jedna informace za druhou. Vedle nákupu profesionální sociální sítě Yammer za 24 miliard korun se toho děje mnohem více a nemalá pozornost je věnována očekávaným Windows 8, které jsme si představili v článku Windows 8 Release Preview ke stažení o den dříve! Co přináší?.
Když je řeč o Windows 8, asi málokomu uniklo nové uživatelské rozhraní Metro UI stavějící na tzv. dlaždicích. Princip aktivních dlaždic se osvědčil v mobilním Windows Phone a jelikož do něj společnost vkládá velké naděje, rozhodla se jej implementovat i do "osmiček". Podle některých uživatelů to byl krok vedle, druzí jej naopak považují za výhodu a jakousi revoluci. Ať už je to jakkoli, Windows 8 s novým rozhraním dorazí a nejvíce jeho výhody pocítíme na dotykových panelech a mobilních tabletech.
Bylo jen otázkou času, než po vzoru Googlu a dalších napadne redmondské zaimplementovat do systému model reklamy. Ten se naštěstí liší od mnohdy nevzhledných vyskakovacích reklam, známých z mobilních operačních systémů. Microsoft v jeho případě jasně definoval parametry reklamy a pokud vše dopadne jak má, mohl by mít šanci na úspěch. Ukázku v aplikaci třetí strany, kam model směřuje, můžete vidět na obrázku výše.
Zmínka na blogu společnosti ukazuje funkce programu na správu fotografií ve Windows 8. Program Photos app využívá rozhraní metro a jeho cílem je umožnit uživatelům snadno sdílet a archivovat fotografie. K automatickému zálohování bude využit starý známý SkyDrive.
Přístup k fotografiím bude mít uživatel tím pádem odkudkoli v internetu a pro snadnější správu lze vše propojit i se službami Flickr, Facebook apod. Nejlépe ukáže fungování video výše.