AdBlockerům končí pohoda na YouTube: Google zavádí opatření a dává ultimátum
Na internetu jsme obklopeni celou řadou služeb, které hojně využíváme bez žádného zdánlivého poplatku a domníváme se, že jsou zadarmo. Pokud je však nějaká služba zdarma, produktem je uživatel. Typickým příkladem je právě YouTube, kde sice můžete sledovat neomezené množství videí, ale stáváte se produktem digitálního marketingu, kdy musíte sledovat čím dál více reklam před i během videa.
Vzhledem k počtu reklam nejen na YouTube, ale na řadě dalších webů, se rozmohlo rozšíření pro prohlížeče AdBlock, které tyto reklamy celkem spolehlivě blokuje. Jeho uživatele je ovšem možné snadno identifikovat, i proto některé stránky blokují těmto uživatelům svůj obsah, dokud si AdBlock na jejich výzvu nevypnou. V případě YouTube již počet uživatelů s AdBlock dosáhl takové míry, že se rozhodlo vedení YouTube proti tomuto trendu bojovat.
Zdroj: Shutterstock
YouTube tak nyní testuje u některých uživatelů AdBlocku funkci, která jim zamezí sledovat YouTube. Těmto uživatelům jsou také obratem nabídnuty hned dvě možnosti – ta první je uvést v nastavení AdBlock rozšíření výjimku pro YouTube a tou druhou možností je zaplacení si předplatného pro službu YouTube Premium.
YouTube již dopředu počítá s negativní reakcí ze strany uživatelů, kteří hojně využívali AdBlock. Na druhou stranu se jedná o zcela logický krok, protože YouTube tímto trendem přichází o velké příjmy. O tyto finanční prostředky není pak ochuzen jen YouTube či Google, ale také autoři videoobsahu, ve kterém se daná reklama zobrazuje. V tuto chvíli se ale jedná spíše o experiment, a proto se může celý koncept ještě trochu změnit.