Clintonovou podpořili lidé ze showbyznysu 50x většími dotacemi než Trumpa
Pojďme si udělat krátkou rekapitulaci, kdo byl skutečným favoritem prezidentských voleb v USA z pohledu filmových studií, nahrávacích a TV produkčních společností. Jasným favoritem pro zábavní průmysl byla demokratická kandidátka Hillary Clintonová.
Společnosti a jednotlivci z řad TV, filmového a hudebního odvětví darovali na kampaň Clintonové 6 835 455 dolarů, zatímco Trumpovi pouhých 139 429 dolarů.
Když si blíže rozebereme čísla, tak filmová studia jako Dreamworks, Sony Corp, 21st Century Fox a Time Warner jasně favorizovala demokratickou kandidátku. Clintonové darovali 2 634 014 dolarů a Trumpovi jen 33 548 dolarů. Produkční společnosti jako Walt Disney, CBS a ABC pak darovaly Clintonové 634 757 dolarů a Trumpovi jen 3 455 dolarů.
V hudebním průmyslu převládal podobný trend. Hillary Clintonová obdržela od společností jako je Sony Music Entertainment, Vivendi a Warner Music Group celkem 737 955 dolarů a Trump jen 17 850 dolarů.
Řada osobností a herců z Hollywoodu fandila Clintonové a vyzývali své fanoušky ke společnému boji proti Trumpovi. To samé se dá říct o řadě zpěvácích a umělcích.
Byl tedy vůbec někdo, kdo finančními dary favorizoval Trumpa? Lidé z oblasti stavebnictví favorizovali Trumpa. Stavební společnosti darovali Trumpovi 270 175 dolarů a Clintonové 159 441 dolarů.
I když Clintonovou zábavní průmysl favorizoval, tak narozdíl od držitelů autorských práv byl jedním z hlavních kritiků demokratické kandidátky Kim Dotcom (zakladatel kontroverzního MegaUpload a jeho zástupce Mega).
Podle říjnových údajů federální komise se podařilo Clintonové shromáždit na svou kampaň přes 1300 miliónů dolarů, zatímco Trumpovi jen necelých 800 miliónů. Donaldu Trumpovi se ale zase dařilo více oslovit voliče pomocí internetu. Trump má na sociální síti Facebook celkem 13 968 132 fanoušků, zatímco Clintonová jen 9 166 900 fanoušků. I na Twitteru má Trump více sledujících než Clintonová.
Uvidíme jestli zábavní průmysl v USA nalezne v Trumpovi spojence, kterého bude do budoucna potřebovat.