NASA investuje do nadzvukového letounu. Nástupce Concordu je na cestě
NASA investuje do nového nadzvukového letounu 2,3 milionů dolarů (tj. přes 55 miliónů korun). Peníze poputují do celkem osmi výzkumných projektů, které řeší různé technické problémy s nadzvukovými lety. Má jít například o nový design letounu, kdy křídla budou dokonale splývat s trupem, nebo o redukci aerodynamických třesků, který vzniká při pohybu letadla nebo jakéhokoliv jiného objektu pohybujícího se nadzvukovou rychlostí. Oproti Concordu má být nový stroj tišší, produkovat výrazně menší množství emisí a mít i menší spotřebu paliva. Některé odhady přitom hovoří, že by nástupce Concordu mohl dosahovat rychlosti až 2500 mph (tj. kolem 4000 km/h).
Když byly zrušeny komerční lety Concordů, lidé byli ochuzeni o možnost dopřát si let civilním dopravním letounem z kontinentu na kontinent nadzvukovou rychlostí. Například Concord od British Airways přeletěl trasu New York – Londýn za necelé tři hodiny. Přitom byl schopen dosáhnout maximální rychlosti 2 352 km/h. Kapacita letadla činila u Concordu 144 osob.
Bohužel tento nadzvukový dopravní letoun, který byl považován za krále vzduchu, poznamenala i jedna tragická událost, která se postarala o jeho konec. V roce 2000 došlo k tragické nehodě (po 27 letech takřka bezproblémového provozu), při které došlo ke vznícení palivové nádrže Concordu. Při této nehodě zahynulo 113 osob. I když byly po havárii v roce 2001 komerční lety obnoveny, tak zájem o lety Concordů začal postupně klesat. Poslední let Concordu se uskutečnil 26. listopadu 2003 z Londýna do muzea nedaleko Bristolu.