CDR.cz - Vybráno z IT

Při pádu letadla se už nebude umírat: V nouzi odhodí kabinu na padáku!

nepřehlédněte
Letadlo Kabina 2
Pády letadel jsou sice poměrně vzácnou událostí, ale když už k nim dojde, je šance na přežití asi jako šance na výhru v loterii. To by chtěl změnit inženýr, který si svůj nápad nechal patentovat. Myšlenka je jednoduchá, zachraňovat budou padáky.
Přidejte si CDR do oblíbených na Google News

Padáky na střeše kabiny, gumové plováky na spodku a pasažeři se hned cítí bezpečněji. Mají také proč. Inženýři zveřejnili nový způsov, jak chtějí ochraňovat životy pasažérů. Letadlo s oddělitelnou kabinou, která se v případě nebezpečí odpojí, dosedne na zem s pomocí padáků.

Nezáleží přitom, zda se jedná o start, samotný let, nebo přistání - technologie by měla být schopná reagovat v každé situaci. "Přežití pádu letadla je možné," prozradil Vladimir Tatarenko, autor myšlenky. "Ačkoliv inženýři pracují na bezpečnějších letadlech, s lidským faktorem nic nenadělají."

Letadlo Kabina 5

Tatarenko za poslední 3 roky pracoval na zmíněném designu, který sází na oddělitelnou kabinu. Ta má na sobě přichycené padáky a plováky, které jsou schopné udržet kabinu nad vodou i v případě dopadu do oceánu.

Letadlo Kabina 1

Myšlenka naráží na několik překážek, jako je pevnost podobné konstrukce či vyšší váha. V tom pomohou materiály typu kevlar, které jsou pevné a lehké. "Materiály kompenzují váhu přistávacího padákového systému," zmiňuje Tatarenko.

Podobnou technologii minulý rok ukázal Airbus, který však výměnné kabiny nemá z důvodu bezpečnosti, ale kvůli zrychlení nástupních časů do letadla a zvýšení rychlosti odbavení. V kombinaci s patentem Tatarenka by se mohlo jednat o zajímavou evoluci v letecké dopravě.

Letadlo Kabina 4Letadlo Kabina

Jak je zřejmé, novinka si vyžádá výrobu nových typů letadel, takže k realizaci povede ještě dlouhá cesta. Patentovaná technologie zatím čeká na zájemce ze strany investorů a výrobců letadel. Podle průzkumu by bylo až 95 % cestujících ochotých připlatit si za bezpečnější letadlo. Souhlasíte s tím?

Lukáš Voříšek (Google+)

Šéfredaktor nového technologického magazínu inSmart.cz. Autor je fanouškem revolučních technologií a projektů, jako je fotoaparát Lytro a minipočítač Raspberry Pi. Dříve přispíval do magazínů PCTuning a Stahuj. S nadějí čeká na den, kdy nebude muset sedět u klávesnice a vše obstará čip v hlavě...

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Při pádu letadla se už nebude umírat: V nouzi odhodí kabinu na padáku!

Úterý, 9 Únor 2016 - 13:08 | Petr Ježek | Neefektivní řešení, nákladné a nijak zásadně...
Pátek, 22 Leden 2016 - 11:18 | Fotobob | Každá konfigurace má svoje. Piloti mají spoustu...
Pátek, 22 Leden 2016 - 11:01 | Fotobob | Jumbo se 2 motory letí, ale nemá přebytek výkonu...
Pátek, 22 Leden 2016 - 10:57 | Fotobob | Jenže nesmíš zapomínat, že polovina cestujících...
Čtvrtek, 21 Leden 2016 - 14:37 | Rafan | To negativní vzepětí je pozorovatelné více méně...
Středa, 20 Leden 2016 - 19:16 | Fotobob | To se obávám je přílišné zjednodušení šílené (...
Středa, 20 Leden 2016 - 14:19 | Patrik Chrz | Omyl, je to naopak. Čím více motorů, tím horší...
Středa, 20 Leden 2016 - 13:30 | Rafan | Tak to by jste už rovnou mohl do sedaček...
Středa, 20 Leden 2016 - 12:51 | ica sk | pomerne jednoducho. odstrelis predok i zadok...
Středa, 20 Leden 2016 - 12:25 | Vratislav Boch | Když se jde tak jde všechno. Když se nechce nejde...

Zobrazit diskusi