Propracovaná simulace látky: 3D textil?
Vědci z univerzit Carnegie Mellon a Berkeley dali hlavy dohromady a šest měsíců tvrdě pracovali na všech možných konfiguracích prostého látkového roucha. To nasadili na figurínu, která ve videu níže předvádí všemožné kreace a bloumá prostorem, jako by zrovna přišla z mejdanu. Musím uznat, že simulace má něco do sebe a hra s ní bude hned zábavnější.
Postavička si však nedělá zcela co chce, je ovládána pomocí gamepadu. Různě tak skáče, boxuje, hází imaginárním oštěpem či dělá hvězdu. Látka se přirozeně hýbe a tvaruje podle každého pohybu zvlášť.
"Kritika daty poháněných technik byla vždy, že nemůžete vše předem vypočítat. No, to mohla být pravda před deseti lety, ale takhle už svět nyní nefunguje," nechal se slyšet Adrien Treuille, docent počítačové vědy a robotiky na Carnegie Mellon. O této vysoké škole jsme již dřívě informovali, tamější výzkumnící jsou vcelku pracovití. Viz článek o bojovém robotovi či smajlících.
Látka, kterou jste mohli vidět, je sestavena z 29 tisíc bodů a renderována téměř 100 snímky za vteřinu. Reálnost jistě není zcela analogická, přesto je to posun kupředu. Všechny možné pozice a polohy byly dopředu prozkoumány a nasimulovány. Použítí by mohlo být nejen ve hrách, ale i analýzách napodobením rozličných podmínek (např. počasí) či materiálů. Napadají mě třeba i pojišťovny, proč ne.
Současné konzole však budou na technologie tohoto ražení relativně lehce slabý odvar, operativní nasazení tak přijde spíše až s jejich nástupci, což nebude zase tak dlouho trvat. Desítky gigabytů dat se sice podařilo stlačit na desítky megabytů, což je rovněž potěšující, přesto je náročnost i tak nemalá. Fanoušky společnosti Apple jistě potěší, že celá simulace byla provedena na notebooku MacBook Pro s procesorem Intel Core i7.