Rukavice Hands Omni umožní hráčům cítit virtuální objekty
V několika následujících letech budeme zavaleni nepřeberným množstvím VR náhlavních souprav. Ve vývoji jsou proto k těmto helmám pro virtuální realitu i různé doplňky, které hráčům umožní hlubší vnor v rámci interakce ve virtuální realitě. Jedním z nich je i zajímavý projekt studentů z Rice University, který cílí na hmatový prožitek hráče.
Rukavice by měla hráči umožnit uchopit či zvednout virtuální objekty a pomocí vzduchem plněných polštářků uvnitř rukavice i navodit reálný pocit velikosti a tvaru virtuálního objektu. Takže když ve hře uchopíte granát nebo jablko, tak byste měli získat skutečný pocit, že něco v ruce držíte, i když samozřejmě nic v ruce mít nebudete. Samotná rukavice váží jen 350 gramů. Prototyp hmatové rukavice je v současnosti zatím dostupný jen pro praváky a hráči nejsou omezováni žádnými kabely (rukavice funguje bezdrátově).
Zatím se jedná jen o prototyp, který podle studentů je sice funkční, ale potřebuje ještě doladit. Není proto ještě uveden žádný termín kdy se rukavice objeví na trhu a za jakou cenu. Jasné není ani to, jestli nakonec budou rukavice dodávány v páru nebo jen jedna (pro praváky nebo leváky).
Hmatové rukavice – nová verze starého nápadu
První rukavice určené pro virtuální realitu, které umožňovaly manipulovat s virtuálními objekty se objevily už v 80. letech minulého století pod názvem datové rukavice. Mezi první průkopníky v této oblasti patří spoluzakladatel společnosti VPL Research Jaron Lanier, kterému se přičítá velký podíl na popularizaci a komercionalizaci pojmu virtuální reality.