Rusko bude mít atomový vlak. USA zase hyperloop pro balistické rakety
V roce 1987 se rozhodl Sovětský svaz umístit své balistické rakety s jadernými hlavicemi na železnici, přičemž využil své obří infrastruktury železniční sítě, ve které se maskované vlaky s balistickými raketami snadněji ukryly před satelitním průzkumem USA. Těchto “atomových vlaků“ jezdilo po tehdy ještě sovětských kolejích celkem 12. Každý atomový vlak vezl celkem tři balistické rakety RT-23 Molodets (NATO označení SS-24), s 10 MIRV hlavicemi (každá s ekvivalentem 550 kilotun). Sověti, respektive pak už Rusové měli tyto železniční raketové komplexy ve výzbroji 20 let. Na základě smlouvy START ll se pak začala ruská armáda těchto vlaků mezi roky 2002 až 2007 postupně zbavovat.
Kvůli zhoršení vztahů mezi Západem a Východem, se ale zase pomalu přesunujeme do nového začátku zbrojení podobného jako za éry studené války. Rusko hodlá znovu zařadit atomové vlaky do své výzbroje. Má jít o nové typy atomových vlaků, které mají být vybaveny cutting-edge stealth technologií, nejnovějšími systémy elektronického boje a mají disponovat neupřesněnými protiteroristickými opatřeními. To kdyby náhodou chtěli nějací ozbrojenci se těchto železničních raketových komplexů zmocnit. Každý atomový vlak by měl nést šest balistických raket RS-24 Yars (rychlost přes Mach 20, dolet přes 10 000 km, přesnost kolem 100 m). Do roku 2020 chce Rusko disponovat celkem 5 pluky železničních raketových komplexů Barguzin. Rusové věří, že nové vlaky se budou umět účinně schovat před špionážními satelity a zároveň RS-24 Yars překonají protiraketovou obranu protivníka.
USA chce nezničitelné nadzvukové metro pro své balistické rakety s jadernými hlavicemi
Podobně jako Rusko, tak i USA se zabývá oživením kontroverzních projektů, které zemřely společně se studenou válkou. Americká armáda by ráda měla k dispozici podzemní železniční systém, který by bez relativní úhony přečkal preventivní jaderný úder a mohl plně automatizovaně provést protiúder, i když už by byli velitelé dávno mrtví. ICBM by se vlastně pohybovaly v ocelových tunelech a pro protivníka by bylo prakticky nemožné je účinně vyřadit. Balistické rakety by byly v podzemí přepravovány z místa na místo obrovskou rychlostí, a to až kolem 1300 km/h. Byla by to vlastně obdoba hyperloopu od Muska, ale přepracována pro vojenské účely. Oproti ruskému železničním raketovému komplexu je plán nadzvukového železničního systému zatím jen ve formě úvah, náklady na Barguzin a vojenský hyperloop by byly samozřejmě neporovnatelné. V rámci dlouhodobé strategie by mohl být dokončen kolem roku 2075.