Samořídící Google auta porušují rychlost! Prý kvůli bezpečí
Vozidla bez řidiče jsou primárně naprogramována tak, aby dodržovala povolenou rychlost. Pokud se však dostanou do takové situace, kdy se okolní automobily pohybují vyšší rychlostí, systém Google vozu může vyhodnotit, že je bezpečnější, aby rychlost jízdy přizpůsobil ostatním vozidlům. Autonomní vozidla mohou překročit povolenou rychlost až o 10 mph (16 kilometrů za hodinu), pokud to vyžadují aktuální podmínky silničního provozu, potvrdil Dolgov.
Americké ministerstvo dopravy se v souvislosti s rychlostními limity pro samořídící vozidla vyjádřilo jasně: "Nemáme v plánu měnit rychlostní limity pro vozidla bez řidiče". Co se však stane, když by Google auto úmyslně překročilo rychlost a nabouralo? Kdo za to nese zodpovědnot? Stroj či člověk? To je jen pár nezodpovězených otázek, které se budou muset postupem času stejně vyřešit.
Dle jednání z Bílého domu by měly být všechny osobní automobily a lehké nákladní vozy vybaveny do budoucna systémem pro zabránění hrozící kolize. Podobnou technologii mají v plánu testovat například v Michiganu. Vozidla by měla mezi sebou komunikovat pomocí rádiových signálů a informovat se o stavu vozovky, což je z hlediska snížení počtu dopravních nehod na silnicích užitečná věc.
Google poprvé představil divizi samořídících automobilů v roce 2010. Od té doby testoval svou technologii ve speciálně upravených vozidlech jiných výrobců. Prototypy byly hromadně testovány v USA a celkově ujely téměř 500 tisíc kilometrů, především v Kalifornii. V Anglii by se měly objevit na veřejných komunikacích v roce 2015 na základě povolení britské vlády. Ministři zároveň nařídili přezkoumat současná pravidla silničního provozu Velké Británie pro samořídící vozidla.
Na samořídící automobilech pracuje také automobilka Volvo, která je v současnosti testuje ve Švédsku.