Tesla je vyšetřovaná pro nebezpečnost svého autopilota, údajně zavinil 11 nehod
Plně autonomně řízené elektromobily jsou prozatím nesplněným snem Elona Muska. Jejich spolehlivost a schopnost plně autonomního řízení jsou i po několika letech kontroverzními tématy. Bezpečnosti autopilotů si je vědom i Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA), který právě zahájil vyšetřování autopilota u elektromobilů Tesla.
Důvodem je již 11 dopravních nehod, které zavinila bez pochyby Tesla, která narazila do zaparkovaného vozu záchranné služby a hasičů. Jde o všechny evidované nehody tohoto typu od ledna 2018 během kterých bylo 17 zraněných a dokonce i jedno úmrtí. Podle úřadu NHTSA měla všechna havarovaná vozidla, která nehodu způsobila, aktivovaný režim autopilot nebo chytrý tempomat Traffic Aware.
Zájmovými modely, které chce NHTSA prověřovat, jsou prý modely Y, X, S a 3, což je zhruba 765 tisíc elektromobilů. To, co Tesla vydává za autopilota, je v podstatě jen tempomat, který hlídá rychlost v kombinaci s hlídáním jízdního pruhu tak, aby automobil byl uprostřed svého pruhu. Veškerá odpovědnost je tak stále na řidiči. Díky tomu také úřad NHTSA očistil automobilku Tesla, když v důsledku dopravní nehody v roce 2016 zemřel člověk.
Od té doby však s Teslou zahájila desítky dalších správních řízení. Národní rada pro bezpečnost dopravy (NTSB) dokonce apelovala na NHTSA, aby zpřísnila legislativu pro provoz autonomního řízení. Stalo se tak díky nedávnému vydání beta verze systému Tesla Autopilot 2, který je v rámci marketingové kampaně představován jako „systém s plnou schopností samostatné jízdy.“ Ve skutečnosti se však příliš velké zlepšení oproti současné verzi nečeká.