To musíte slyšet, 3D zvuk ve VR od Google! Stačí běžná sluchátka a otáčet hlavou
Pamatujete si na tzv. binaurální audio? Tehdy jsme si povídali o technologii, která umožňuje nahrávání zvuku tak, aby měl následně posluchač pocit, že přehrávané audio doopravdy vychází z takového směru, jako zamýšleli jeho tvůrci. Dechberoucí ukázku najdete v článku:
Dnes však půjdeme ještě o trochu dál. Pamatujete na headset Google Cardboard, který je asi nejlevnější vstupenkou do světa virtuální reality? Vezmete krabicové brýle, do kterých vložíte telefon, zapnete příslušnou aplikaci a hle, rázem jste v jiném světě.
Headset díky senzorům v telefonu snímá pohyby hlavou a následně na ně reaguje, ale zatímco obraz vás přenáší na nová místa, zvuk až doposud nikoliv. To je poměrně zásadní problém, který se nyní rozhodli v Google vyřešit s novým SDK pro vývojáře.
Nasaďte sluchátka a otáčejte hlavou, zvuk se přizpůsobí
Zvuk se nově bude měnit v závislosti na tom, jak budete měnit orientaci své hlavy (uší), ale to není vše. Vývojáři budou moci nadefinovat různá prostředí, jako je jeskyně, otevřený prostor, „vesmír“ apod. kde se zvuk šíří rozdílně. Stejná nahrávka tak při použií v různých situacích bude znít jinak.
Vyzkoušet prostorový zvuk společně s obrazem můžete vyzkoušet díky jednoduché testovací aplikaci, ukazující možnosti technologie. V ukázce můžete měnit jednotlivá prostředí, ve kterých se vlny šíří rozdílně, stejně jako můžete vypínat a zapínat zdroje z různých směrů. Pro správné fungování jsou zapotřebí běžná sluchátka, ideálně však modely lepší kvality.
Obraz bez zvuku zkrátka není kompletní
Jednoduchá vychytávka posouvá virtuální realitu a kousek dál a to je dobře. Člověk totiž realitu vnímá více smysly naráz a čím více jich zapojíme, tím reálnější výsledek se dostaví. Teď už je jen na vývojářích, aby nových možností SDK využili a přišli s vlastními výtvory.