Valve v tichosti vyvíjí nový engine Source 2, možná se dočkáme i HL3
Dnes se však podíváme na něco zcela jiného, co úplně nepustilo Valve nějakou oficiální cestou ven, i když by mohlo (oficiální blogy: blogs.valvesoftware.com). Spíše to tak trochu (určitě i kapánek úmyslně) proklouzlo mezi fanoušky této herní společnosti, kteří hned na to samozřejmě zareagovali a se světem se o objev podělili.
V souborech nového animátorský nástroje Source Filmmaker nalezli fanoušci fóra Valvetime velké množství odkazů na next-gen Source 2, což napovídá zřejmě o vývoji nového engine. Ten by dle dosavadního rozboru měl být ryze autonomní a neměl by být jen jakýmsi vylepšením stávajícího Source, který byl v minulosti společností Valve několikrát označován za dostačující, což s ohledem na dobu uvedení (rok 2004) nebyl vůbec scestný názor. Doba však pokročila, vývoj engine pod dosavadním kódovým označením Hybrid pro linuxovou platformu je taktéž v plném proudu. Právě Hybrid bude zřejmě jakýmsi mezistupněm mezi "starým" a novým Source, ale bude mít spíše mnoho nového právě z připravované dvojky (SOURCE2: FAMILY (SOURCE2, HYBRID)).
Jelikož je objevení Source 2 engine aktuální diskusní záležitostí, objevují se i názory, že by mohl Valve vedle engine pracovat i na pokračování legendární hry Half-Life, která by byla jistě ideálním reprezentantem a launch titulem. Nahrává tomu i fakt, že vývoj hry byl neustále odkládán a nijak s veřejností nekomunikován.
A co podpora 64bitových systémů?
To je pravda trochu otázka. Na informačně zdrojovém fóru se toto téma stále rozebírá, protože objevené zárodky nového Source nejsou zatím úplně ucelené. Poslední diskuse vede spíše k tomu, že Source 2 jako takový bude 64bitové systémy podporovat, zato portované hry založené na Hybrid engine tuto záležitost podporovat nebudou, aktuálně se také jen testují na 32bitovém Linuxu.