CDR.cz - Vybráno z IT

Valve v tichosti vyvíjí nový engine Source 2, možná se dočkáme i HL3

Source 2 by Valve
Vývojářská herní společnost Valve dostává poslední dobou na našich i partnerských DIIT stránkách docela dost informačního prostoru. Aby také ne, spekulace ohledně vývoje Steamu pro Linux určitě stojí za nejednu zmínku, když už realita dostává celkem jasné obrysy.

Dnes se však podíváme na něco zcela jiného, co úplně nepustilo Valve nějakou oficiální cestou ven, i když by mohlo (oficiální blogy: blogs.valvesoftware.com). Spíše to tak trochu (určitě i kapánek úmyslně) proklouzlo mezi fanoušky této herní společnosti, kteří hned na to samozřejmě zareagovali a se světem se o objev podělili.

V souborech nového animátorský nástroje Source Filmmaker nalezli fanoušci fóra Valvetime velké množství odkazů na next-gen Source 2, což napovídá zřejmě o vývoji nového engine. Ten by dle dosavadního rozboru měl být ryze autonomní a neměl by být jen jakýmsi vylepšením stávajícího Source, který byl v minulosti společností Valve několikrát označován za dostačující, což s ohledem na dobu uvedení (rok 2004) nebyl vůbec scestný názor. Doba však pokročila, vývoj engine pod dosavadním kódovým označením Hybrid pro linuxovou platformu je taktéž v plném proudu. Právě Hybrid bude zřejmě jakýmsi mezistupněm mezi "starým" a novým Source, ale bude mít spíše mnoho nového právě z připravované dvojky (SOURCE2: FAMILY (SOURCE2, HYBRID)).

Source Filmmaker

 

Jelikož je objevení Source 2 engine aktuální diskusní záležitostí, objevují se i názory, že by mohl Valve vedle engine pracovat i na pokračování legendární hry Half-Life, která by byla jistě ideálním reprezentantem a launch titulem. Nahrává tomu i fakt, že vývoj hry byl neustále odkládán a nijak s veřejností nekomunikován.

A co podpora 64bitových systémů?

To je pravda trochu otázka. Na informačně zdrojovém fóru se toto téma stále rozebírá, protože objevené zárodky nového Source nejsou zatím úplně ucelené. Poslední diskuse vede spíše k tomu, že Source 2 jako takový bude 64bitové systémy podporovat, zato portované hry založené na Hybrid engine tuto záležitost podporovat nebudou, aktuálně se také jen testují na 32bitovém Linuxu.

Přečtěte si také:

Jiří Molnár

Pracoval zde pět let jako šéfredaktor serverů CDR.cz, DIIT.cz a PCPoradenstvi.cz. Aktivně se podílel na tvorbě obsahu všech tří webů, primární rolí však bylo řízení redakčního týmu a prosazování marketingové strategie. Dnes pracuje jako IT konzultant a frontend vývojář na volné noze.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Valve v tichosti vyvíjí nový engine Source 2, možná se dočkáme i HL3

Středa, 8 Srpen 2012 - 14:11 | Y | Pred tim, nez portnuli HL2 do Src 2009 fungoval...
Středa, 8 Srpen 2012 - 13:43 | rman | Pokud bude HL3, mam se zas po nejake dobe na co...

Zobrazit diskusi