Google ukončil prodej Google Glass. Majitelé brýlí se už aktualizace nedočkají
Google ve svém prohlášení ujišťuje, že Google Glass jako produkt rozhodně nekončí. Uzavírá se jen jeho první kapitola, která s sebou bohužel táhne do propadliště dějin i první testovací zákazníky, kteří si za 1500 dolarů nakoupili první generaci chytrých brýlí (schválně kolik se jich objeví za poloviční/třetinové ceny na ebay :)).
S koncem prodeje, oficiálně 19. ledna, tak končí zároveň i beta program Google Glass Explorers, který poskytoval vývojářům zpětnou vazbu od uživatelů, a celý projekt přechází z divize Google X pod nedávno Googlem zakoupenou společnost Nest, která se rozhodla nikterak nepodporovat první generaci brýlí, naopak z ní převezme získané know-how a zaměří se čistě na nové zpracování.
Je to opravdu konec? Spíše nový začátek
Na probíhající změny se nemusí nutně nahlížet jako na nevyhnutelné kroky při neúspěchu. Google X divize je skupina sloužící jako ryze inkubátor nových nápadů. Nebývá zvykem, aby si držela dlouhodobě stálé projekty. I když Google Glass doprovázela od samotného začátku řada potíží, ať už těch právních (narušení soukromí) či technických, projekt vesměs dokázal zaujmout a otevřít novou kapitolu nositelných zařízení (wearables). Právě Google X se chce soustředit na další inovace a možné novinky nejen v této oblasti, Google Glass jako projektu budoucnosti rozhodně věří, a tak jej předává do rukou specialistů z Nestu, kteří jej dotáhnou do cílové rovinky. Že dnešní uživatelé (bez servítek) utřou nos, je riziko podnikání a nevyhnutelný dopad beta vývoje.
Buď jak buď, Google Glass v pojetí jakém jej dnes známe končí. Pokud jsme si o odstavec výše řekli něco k hlavním úskalím projektu, mělo bychom pro úplnost doplnit ještě i lidský faktor, který neudělal z první generace prodejní hit. A to je fakt, že ovládání brýlí nebylo pro lidi v praktickém denním používání příjemné – cítili se zkrátka hloupě a nepřirozeně. I to by se mělo brát v potaz.
Odsunutí projektu pod Nest přináší do rukou vývojářů volnost a uvolnění se od termínů. Stejně tak to ale přináší možnost se v tichosti s produktem zcela vytratit z trhu a přiznat si, že tudy cesta nevede...