Netflix vyslyšel prosby svých uživatelů a zavede levnější službu s reklamou
Netflix sice patří mezi nejpopulárnější streamovací platformy vůbec, stále však existuje početná skupina, která jej považuje za příliš drahý. Z tohoto důvodu se již v minulosti spekulovalo o formě levnější formy předplatného, která by svoji nižší cenu kompenzovala nějakým omezením
Tohoto volání si všimlo i vedení společnosti Netflix, a proto generální ředitel Netflixu, Ted Sarandos, potvrdil, že Netflix skutečně plánuje nabídnout i nový tarif, který bude výrazně levnější, ovšem bude zatížen reklamními vstupy. Podle dostupných informací by měla nová služba být zavedena ještě do konce roku 2022.
Sarandos pak přiznává, že v minulosti opomíjeli velkou část zákazníku, kteří nesledovali Netflix právě pro velkou cenu, ale zároveň mají o něj zájem a nevadí jim koukat na reklamy. Pravděpodobným impulzem k tomuto kroku byla výroční zpráva za minulé čtvrtletí, ze které vyplývá, že od Netflixu poprvé za deset let začali odcházet ve velkém předplatitelé.
Mělo se jednat o ztrátu zhruba 200 000 předplatitelů s tím, že u této streamovací služby zůstává stále 222 milionů předplatitelů, což z ní činí stále největší streamovací službu vůbec. S ohlášením nové služby přišla i další otázka – s jakou společností poskytující reklamy chce Netflix spolupracovat. Podle deníku Wall Street Journal jsou mezi hlavními kandidáty společnosti NBCUniversal a Google.