Samořídící auto Google mělo dopravní nehodu, byly zraněny 4 osoby
Dne 1. července 2015 došlo na křižovatce v Mountain View v Kalifornii k dopravní nehodě vozidel, mezi nimi bylo také jeden automobil Google. Autonomní SUV od Lexusu vybavené všemi potřebnými senzory a kamerami pomalu dojelo a zastavilo jako třetí v pořadí na světelné křižovatce, na které svítila zelená. Dvě vozidla před ním kvůli zácpě čekala před křižovatkou, než se uvolní průběžný jízdní pruh za ní. V tu chvíli do třetího vozu ve frontě, tedy Google auta, narazilo čtvrté vozidlo rychlostí 30 km/h.
Při nehodě byly zraněny čtyři osoby. Tři členové posádky Google, kteří byli vyšetřeni v nemocnici, utrpěli menší poranění krční páteře. Jejich stav však nebyl vážný, takže se mohli bez komplikací vrátit zpátky do práce. Řidič druhého vozidla si rovněž stěžoval na bolesti krku a zad.
V Kalifornii platí zákon, že při testování autonomních vozidel na veřejných komunikacích musí za volantem sedět řidič, který v případě nutnosti převezme řízení. V autonomních vozidlech Google obyčejně nesedí řidič sám, na místě spolujezdce je další člověk, který nahrává na počítač video z průběhu jízdy. Tentokrát byl ve vozidle na zadním sedadle ještě třetí pasažér.
Video nehody z pohledu automobilu Google
Podle společnosti se v souhrnu jedná o čtrnáctou dopravní nehodu Google automobilu za posledních šest let, kdy bylo v rámci testování ujeto 1,9 milionu mil (přes 3 miliony kilometrů). V jedenácti případech do auta Google někdo napálil zezadu. Google tvrdí, že jeho vozidla bez řidiče nezavinila ani jednu z nehod kromě jedné v roce 2011, kdy jeden ze zaměstnanců vůz naboural do zadní části jiného vozidla. Nicméně za nehodu nemohla umělá inteligence, nýbrž člověk, protože samořídící režim byl v tu dobu vypnutý.
Podle Chrise Urmsona, ředitele programu samořídících automobilů Google, do SUV nabourává překvapivě moc rozrušených řidičů nedávajících pozor na cestu. Kvůli častým lidským pochybením proto Urmson zvažuje, že by mohlo být vozidlo dovybaveno nějakým systémem, který by včas varoval řidiče před možnou srážkou.