Virtuální realita ve vašem obýváku. Zahráli byste si?
Nový levný systém virtuální reality Atlas (neplést s robotem Atlas od agentury DARPA, o němž jsme psali dříve) má proměnit jakékoliv vhodné prostory na dějiště digitální zábavy. Ať už se bude jednat o obývací pokoj, případně v lepším případě open-space, garáže, basketbalové hřiště či sklad. Stačí na zem rozmístit speciální značky, jejichž úkolem je mapovat pohyb hráče.
Nebyly by tak potřeba konvenční periferie typu myš, klávesnice či gamepad. I tak však celá sada sestává z několika komponent. Kromě výše zmíněných podlahových značek (ty si můžete vytisknout doma, případně využít oficiální, jež mají pevněji držet na místě) je samozřejmě nutné mít i náhlavní "brýle". Lépe řečeno headset společnosti Oculus VR. Nadto též na hrudi upoutaný popruh s iPhonem, jehož gyroskop a akcelerometr nalezne při hraní využití. Nepovinnou, přesto přirozeně se nabízející součástí pak je zbraň či meč dle libosti a vkusu.
Celý produkt čeká na schválení patentu. "Chtěl jsem vlastní virtuální zařízení už od doby, co jsem byl dítě," svěřil se tvůrce projektu a zakladatel společnosti Protagonist, Aaron Rasmussen. Plnit sny si začal již před nějakou dobou. Ještě na škole si sestavil vlastní zbraň. "Armáda ke mně přišla na ubytovnu do pokoje. Myslel jsem si, že se to stává pouze ve filmech," pyšní se. Od té doby vybudoval a prodal firmu zabývající se robotikou USMechatronics a vytvořil energetický nápoj ve tvaru transfuzní kapsle s krví Blood Energy.
Systém jako jeho Atlas není samozřejmě žádná bombastická novinka, která by doposud na světě neexistovala. Nevýhoda dle tvůrce tkví v tom, že je přítomen spíše větším výzkumným centrům, akademické půdě či armádě, stejně tak i v ceně a pevných prostorách. Atlas má danou zábavu přivést komukoliv levně přímo domů. Zatím na projektu pracuje čtyřčlenný tým, což se má změnit, pakliže tento Kickstarterový počin dosáhne kýžené hranice 125 000 dolarů. Systém se má rovněž otevřít vývojářům, aby mohli pracovat na (akčních, fantasy, vzdělávacích atd.) hrách. "Někdo by měl udělat Jurský Park," přeje si autor.
O podobném tématu jsme již psali. Tehdy se jednalo o jakousi konzoli, v níž se hráč pohyboval a simuloval tak pobyt v digitálním prostoru. I zde figuruovaly brýle společnosti Oculus. Ty každému oku zobrazují jednu obrazovku s rozlišením 720p, jejich zorné pole činí 110°. Byť je pobyt v oné "kóji" poměrně limitující, přesto na ní lze hrát různé i známé hry, kupříkladu Half-Life 2, Skyrim, Arma 2, Left 4 Dead 2, Fallout New Vegas či COD Black Ops II. Daná stanice byla omezena pro osoby s výškou od 142 do 195 cm a váhou do 130 kilogramů. To u Atlase neplatí.
"Fakticky teď žijeme v dřevních dobách virtuální reality," prognosticky uvažuje. "Stále častěji se budeme potávat s produkty pro koncové spotřebitele. Jak budou vývojáři postupovat v práci na hrách, budeme dělat na verzi, kterou mohou děti dostat na Vánoce pod stromeček. Má vize pro ten systém je něco, co přivede vás a nějaké přátele na hřiště, kde si zahrajete intenzivní hodinovou hru a při tom si i zacvičíte," uzavírá své představy.
Systém má stát méně než sto dolarů (bez smartphonu a headsetu) a předpokládaný termín vypuštění na trh je první polovina příštího roku. Potkat mimozemšťany, vydat se do starověkého Římam či si dát partičku multiplayeru s kamarády... Nu, zní to hezky. Jen, abychom nezapomínali na něco mnohem důležitějšího a hlubšího, tedy život skutečný...