Apple vs Samsung: iPhone hodnotou neúprosně poráží Galaxy. Je spolehlivější investicí.
Analytik Gene Munster se rozhodl zabřednout do diskuse na téma kdo s koho v oblasti znovuprodeje mobilních zařízení - Apple či Samsung. A zdá se, že vítěz je jasný, mající jablečnou příchuť. Aby Android nevypadal jako poražený, přeci jen v něčem dominuje, a to je kategorie new sales. Z dlouhodobého hlediska je však na tom lépe iPhone. Výzkum byl proveden analytikem pracujícím pro americkou investiční banku Piper Jaffray.
Vycházelo se z hodnoty opětovného prodeje již koupeného zboží na trhu Spojených států. V průběhu čtyř měsíců od dubna do července iPhone 5 poklesl na své hodnotě o 3,75 procenta, iPhone 4S pak o 11,85 procenta. Naproti tomu iPhone 4 svoji hodnotu dokonce zvýšil, a to o 10,3 procenta. Zdánlivě suchá čísla. Pokud je však porovnáme s konkurencí, začínají mít hnedle jiný nádech.
Tak tedy – Samsung Galaxy S3 ztratil 27,3 procent, a takový Galaxy Note 2 rovnou 35,5 procent. V Číně byla situace obdobná. Od počátku dubna spadl iPhone 5 o 7,2 %, iPhone 4S o 14,3 %, S3 o 24,1 % a Note 2 o 23,6 %. Daný výzkum není zcela komplexní, v potaz byla brána data jen s portálů eBay v USA a Taobao v Číně. Každopádně i tak si z toho lze leccos odvodit.
Ačkoliv je v Číně dominantní mobilní systém Android, přesto hodnotu lépe uchoval iPhone 5. Apple tak v této oblasti jednoznačně dominuje, ať už se to komukoliv líbí či ne. Dle analytika však budou ceny applovského telefonu spíše klesat než růst, převážně v intencích očekávání nové verze 5S, jež by se měla na světlo světa prodírat koncem září letošního roku.
Jak vlastně Gene Munster statistická data získal? Monitoroval a vyhodnocoval aukce na eBay a ceny na Taobao, a to pro tři verze iPhonů, Samsung Galaxy S3 a Note 2. Činil tak od 15. března. Byť jsem osobně nikdy zarytý jablíčkář nebyl a stále ještě nejsem, přesto mě onen výsledek nepřekvapuje. Apple je zkrátka špička ve svém oboru a to se musí nutně odrazit i na telefonech jakožto uchovatelích hodnoty. Není to jen telefon, je to do jisté míry ikona. Ikona, jež začala udávat směr, jímž se konkurence rázem vydala. Vždy rád pochválím vizionářství a průkopnictví. Stejně jako v tomto případě to od Applu.
Neméně zajímavá je další zpráva – Samsungu se daří coby dodavateli displejů pro Apple. Ano, byť to může pro někoho znít jako paradox, přesto je to tak. Dodal Applu více 9,7 palcových panelů nežli konkurenční LG Display, bráno za měsíce duben a květen. Panely tohoto rozměru jsou užity kupříkladu v iPadu 4.
Samotný Apple nákupy od Samsungu již od ledna zvyšoval, za první kvartál roku tak získal kolem 2,3 milionu jednotek. To se kontinuálně zvýšilo o nějakých 80 procent na více než 4,1 milionů za druhé čtvrtletí. Pro Samsung jistě pozitivní záležitostí budiž to, že bude dodávat 7,9 palcové panely pro nový iPad mini. Činit tak bude spolu s firmami LGD a Japan Display. Snad jim bude spolupráce klapat, na rozdíl od takového Sharpu a AU Optronics, u nichž to občas nebylo příliš hladké.
Mohlo by vás zajímat: