Kauzu No Man´s Sky vyšetřuje britská skupina pro reklamní standardy ASA
Zrovna, když si všichni mysleli, že aféra kolem fiaska s No Man´s Sky utichla, opět se roztočila kola mašinérie, která nyní pohání Advertising Standards Authority (dále ASA). ASA je nezisková organizace založená ve Velké Británii zaměřená na regulaci reklamních materiálů. Po obdržení řady stížností se organizace začala zabývat případem No Man´s Sky, konkrétně jeho stránky na Steamu, která podle stížností obsahuje poutací videa a obrázky, jež cíleně prezentují hru v zcela rozdílném (lepším) stavu, než ve skutečnosti je.
Jakožto nestátní instituce nemá ASA pravomoci na vymáhání pokut nebo uplatnění vážnějších sankcí, je ale v její moci stáhnout jakýkoliv materiál v rozporu s jejím reklamním kodexem, a zabránit tak, aby byl kdykoliv jindy použit k propagaci produktu. Může také požádat internetové vyhledávače, aby stáhly placenou reklamu obchodníka.
Vyšetřování je právě v průběhu, ASA tedy záležitost nijak dále nekomentuje. Jakékoliv rozhodnutí se bude týkat nejen Steam stránky titulu, ale i ostatních míst, kde je hra prezentována, například na oficiálním YouTube kanále Sony.
Sony samotné již No Man´s Sky hodilo pod vlak, když Shuhei Yoshida, prezident Sony, prohlásil tento měsíc na Tokyo Game Show, že zcela chápe naštvané hráče, vinu ale svaluje na Hello Games a jejich špatně zvládnutou PR kampaň. Navzdory tomu ale Sony odmítá navrácení peněz zklamaným hráčům s vysvětlením, že titul se v průběhu vývoje průběžně měnil a do budoucna přijdou patche.
Ať už vyšetřování dopadne jakkoliv, mohlo by do budoucna nastavit pozitivní precedens, díky kterému by vývojáři i vydavatelé mohli být ohledně svých produktů o něco více upřímní.
Steam, Sony ani Hello Games se k záležitosti zatím nevyjádřili.