Netflix opět mění pravidla pro sdílení hesel. Reaguje na palbu kritiky
zdroj obrázku: Shutterstock
Jako každá společnost, tak i Netflix chce, aby na svou platformu získal více platících uživatelů. V listopadu loňského společnost spustila levnější měsíční plán podpořený zobrazovanou reklamou za 6,99 amerických dolarů v USA, Velké Británii, Francii, Německu, Itálii, Austrálii, Japonsku, Koreji a Brazílii. Mezitím také spustila nástroj pro vyřazení zařízení z předplatného a převedení profilu z jednoho členství do druhého. A právě tím chce firma sdílení účtů omezit.
Nové podmínky sledování Netflixu, což se nejprve testovalo v zemích jako Chile, Kostarika, Peru vyžadovaly, aby lidé nastavili hlavní umístění sledování prostřednictvím televize, která společně s dalšími zařízeními měla být připojena ke stejné síti Wi-Fi. Pokud uživatel nenastaví primární umístění nebo nemá televizi, Netflix automaticky nastaví primární umístění na základě IP adresy, ID zařízení a aktivity. Poté lidé žijící v tomto domě, kteří chtějí používat Netflix na svých vlastních zařízeních, musí aplikaci spustit doma alespoň jednou za 31 dní.
zdroj obrázku: Shutterstock
Tyto nové podmínky jsou podle ohlasů agresivní a vynucené. Navíc tyto podmínky neřeší úplně odcestování, pracovní cesty nebo situace, kdy uživatel používá službu zřídka. Zde totiž Netflix přišel s tím, že majitel účtu obdrží kody, které mu zajistí sledování služby na sedm dní bez jakéhokoliv upozornění mimo domácnost. Nebylo jasné, zda je možné si nechat vygenerovat další dodatečné kody ke sledování, nebo co se stane po sedmi dnech.
Po kritice vydal Netflix prohlášení, ve kterém uvádí, že tyto podmínky projdou revizí, nicméně se stále zaměří na řešení, které by zabránilo masivnímu sdílení hesel k účtům a neoprávněnému sledování služby. Ve hře jsou stále tak dodatečné poplatky za sledování mimo obvyklou lokaci využívání služby.
Zdá se, že představu o tom, jak to celé bude, nemá ani samotný Netflix a snaží se zachovat tvář tím, že neustále upravuje svá dřívější prohlášení. Přesto se snaží se sdílením účtů razantně zakročit. Není jasné, zda celá situace jen nevyšumí do prázdna.
I přesto během svých nedávných čtvrtletních výsledků za 4. čtvrtletí 2022 společnost uvádí, že se jí počet předplatitelů zvýšil o 7,7 milionu, což je mnohem více, než očekávaných 4,5 milionu.